Thursday, June 10, 2010

Eksamipabin ja Jumala abi


Esmaspäeval 7. juunil pidin tegema suulist kirjanduse koolieksamit. Olin eelneval nädalal valmistunud, aga pooled piletitest jäid siiski alles viimasel õhtul ettevalmistamiseks. Läksin pärast kirikupäeva koju ning õppisin ja õppisin.

Ega ma ainult õppinud, ma palvetasin ka. Minu jaoks on olnud pikka aega hoomamatu, et Jumal annab meile häid ande, sest ma ei olnud osadele oma palvetele vastuseid veel kätte saanud. Siiski ei jätnud ma palumata. Ütlesin Jumalale, et Tema teab, millist eksamipiletit ma oskan ja millise ma eksamil saan. Usaldasin Teda.

Saabus esmaspäeva hommik ning enne eksamit istusime kahe klassikaaslasega koridoris ning ootasime eksamit. Loomulikult läks jutt sellele, kui nõme ja raske jms see eksam küll on. Sel hetkel ma seda ei mõistnud, aga ma olin hakanud kahtlema selles, et Jumal aitab mind. Hakkasin muretsema.

Eksamiruumi sisse minema pidin mina esimesena. Läksin sisse ja sain oma pileti. Number paberilipikul oli ilus – 14. Kui aga laua taha istusin ja lugesin, mis pileti ma saanud olin, pidin peaaegu toolilt maha kukkuma. Seda piletit ei olnud ma eriti õppinud (s.t läbi kirjutanud). Tekkis hetkeline paanika, aga palusin laua taga mõttes Jumalalt häid mõtteid ning panin kõik kirja, mida vähegi teadsin.

Pärast 15 minuti möödumist kutsus õpetaja mind vastama. Mõtlesin ega kaotada pole midagi ning hakkasin piletist rääkima. Suu kuivas ja õpetajal oli hapu nägu peas.
Sain jutu räägitud ning lahkusin ruumist. Istusin koridoris pingile ja mõtlesin, et hea, kui mind vähemalt läbigi lastakse. Siis aga meenus mulle, et olin ju tahtnud Jumalat usaldada ning palusin kohe andeks, et olin muretsema hakanud.

Pärast mõningast ootamist kutsuti meid taas sisse, et lugeda ette hinded. Olin närvis. Seejärel teatas üks õpetajatest, et mina sain hinde „5“. Ma olin täielikus hämmingus. Samas oli mu sees suur tänu Jumalale. Vaatamata sellele, et mina hakkasin muretsema, õnnistas tema minu vastust. Jumal tõepoolest teadis, milline pilet oli mulle vastamiseks parim!

Tahan Sind, kallis sõber, selle looga julgustada paluma ja usaldama Jumalat kõiges. Nüüd saan ma küll öelda, et Jumal on hea ja ustav, sest olen seda kogenud! Ma soovin, et ka Sina võiksid seda kogu aeg kogeda ning seda head sõnumit ka teistele jagada.

Johannes

No comments:

Post a Comment

Blog Archive